Wiara w niezniszczalny łańcuch rozrządu, lub „ładnie” wyglądający pasek i rolki doprowadziła wielu kupujących do kosztownych napraw silnika, które jako elementy eksploatacyjne podlegające okresowej wymianie nie są objęte ani pakietami gwarancji GetHelp.pl ani gwarancją producenta, który zaleca ich okresową wymianę.
Rozrząd – konieczna jak najszybsza wymiana!
Najbardziej kosztowe usterki układu rozrządu
Rozrząd trzeba wymieniać w zakresie kilometrów, które zaleca producent i które są różne dla różnych modeli. Zazwyczaj jest to przebieg pomiędzy 20 a 60 tysięcy kilometrów dla paska rozrządu i 60 – 120 tysięcy dla łańcucha rozrządu. Jeżeli nowo zakupiony samochód nie ma wiarygodnie udokumentowanej wymiany konieczna jest jak najszybsza jego wymiana. Dlaczego? Ponieważ tak podpowiada zdrowy rozsądek! Żaden właściciel pojazdu planując sprzedaż swojego samochodu nie wymienia elementów eksploatacyjnych przed sprzedażą. Wyjątek stanowią pojazdy z wiarygodnie udokumentowaną historią serwisową. W takich przypadkach jednak również należy zgłosić się do warsztatu, który dokona przeglądu układu rozrządu.
W każdym innym przypadku wymiana rozrządu to konieczność.
Dlaczego aż tyle? Po zerwaniu paska rozrządu dochodzi do braku zsynchronizowanych ruchów tłoków oraz zaworów – dochodzi do zderzenia tych elementów. Gną się zawory, urywają grzybki zaworów i wpadają do cylindrów a to niszczy blok i tłoki, zniszczeniu mogą również ulec korbowody oraz panewki. W takich przypadkach zwykle silnik nie nadaje się do remontu lub jest on bardzo kosztowny.
Według statystyk GetHelp.pl do zerwania rozrządu dochodzi średnio w jednym na około 170 – 180 samochodów, ale średni koszt naprawy to ponad
Rozrząd silnika składa się z:
Zdecydowanie częściej występującymi usterkami są usterki „osprzętu” silnika np. alternatora, rozrusznika czy turbosprężarki. Na wypadek takich awarii warto rozszerzyć swoją gwarancję nawet na okres 12 miesięcy od zakupu pojazdu – Pakiet Premium
• paska lub łańcucha
• kół zębatych
• rolek prowadzących
• napinaczy
• pompy wody
Koszt wymiany kompletnego rozrządu w zależności od konstrukcji silnika zaczynają się już od 300 – 400 pln a w przypadku łańcucha rozrządu, może sięgać 2-3 tysięcy złotych w przypadku samochodów marek Premium. W porównaniu ze skutkami awarii do których może doprowadzić brak wymiany rozrządu są to kwoty wręcz śmiesznie niskie.
Zadzwoń i dowiedz się
Rozszerz gwarancję
Wyciągnięcie łańcucha rozrządu = przestawienie rozrządu
Naprawa do nawet 20 000 pln
Zerwanie paska = kolizja w silniku
Naprawa do nawet 11 000 pln
lub zostaw kontakt do siebie - oddzwonimy
Pracujemy: pon-pt 9:00-17:00